Display Advertising

displa advertising

Display advertising, of “banner” advertising, wordt vaak vergeleken met de billboards en affiches die men op straat ziet.
De ideale manier om veel visibiliteit te halen, maar vaak naar personen die niet veel aan de boodschap hebben. Alsook de onzekerheid of iemand jouw boodschap ziet.

Bepaalde manieren om display advertising in te zetten, stoelen nog steeds op de enorme visibiliteit (zoals bvb. Homepage take-over van grote websites).
Maar dankzij de slimme algoritmes en digitale mogelijkheden, wordt display meer ingezet naar efficiëntie. 
De juiste boodschap voor de juiste persoon op het juiste ogenblik.

Hieronder zie je verschillende mogelijkheden van display advertising:

Het Google Display Network is het meest gebruikte netwerk voor KMO’s. Via Google Adwords kan je op enkele minuten tijd jouw advertenties naar de juiste doelgroep sturen.

Ook Facebook en Instagram worden tegenwoordig vaak gebruikt om advertenties aan de juiste doelgroep te tonen. Dankzij de gerichte doelgroep-opties, zijn deze advertenties goedkoop en kan je enkel de personen bereiken die binnen jouw doelgroep vallen op basis van locatie, interesses, leeftijd, …

Bij het Direct-to-Publisher gaat de adverteerder een “rechtstreekse” deal aan met de publisher, de partij/website die advertentieruimte aanbiedt.
Dit wordt meestal nog gebruikt voor concrete plaatsing op de website als ook specifieke packages zoals:

  • Home page take-over
  • Specifieke delen van een website
  • Run of Site
  • Run of Network

Voor mee te dingen in het Real Time Bidding adverteren, is er specifieke kennis nodig en wordt vaak de hulp ingeroepen van een trading desk.
Zij bepalen met specifieke algoritmes of:

  1. de advertentie interessant is voor de bezoeker van die bepaalde webpagina (dit door tot wel 2.000 parameters af te toetsen waaronder leeftijd, geslacht, weersomstandigheden, regio, uur,…)
  2. indien de bezoeker interessant is om de advertentie te tonen, een bod te plaatsen naar waarde van deze bezoeker.

Wat is Display Advertising

Display Advertising is het adverteren op internet met banners en eventueel tekstlinks. Net zoals je een advertentie in een krant of tijdschrift (print) of bijvoorbeeld via posters in bushokjes (outdoor) verschijnt. Digitaal heb je natuurlijk de mogelijkheid om dit naar specifieke doelgroepen of op specifieke websites te tonen.

  • Zichtbaarheid voor jouw merk of boodschap
  • Bereik enkel de juiste personen
  • Bepaal zelf je investering
  • Transparante rapportering en facturatie
Vragen over Display Advertising?

Voor KMO’s en zelfstandig ondernemers gebruiken wij Google AdWords en Facebook/Instagram om op een eenvoudige, goedkope en transparante manier te adverteren.
Via het Google Display Network kan je makkelijk de juiste doelgroep bereiken, zeker voor remarketing campagnes is dit een goede keuze.
Facebook en Instagram zijn dan sterk door hun enorme kennis van de personen die deze platformen gebruiken. Leeftijd, woonplaats, interesses en hobbies kunnen gebruikt worden om te adverteren.