Search Engine Advertising – SEA

Wanneer kan je je (potentiële) klant het best benaderen? Dit is moeilijk te bepalen, maar wanneer deze klant op zoek is naar een product, service of informatie… dan weet je dat dit het juiste moment is om jouw producten of diensten aan te bieden.

Dankzij de zoekmachines (bvb. Google.be) kunnen we de juiste personen bereiken. Zij maken hun interesse kenbaar door bepaalde zoekwoorden in te geven.
De resultaten die zij terugkrijgen bestaan uit 2 soorten:

  • Organische zoekresultaten
  • Betaalde zoekresultaten

Door jouw advertentie te tonen op bepaalde zoektermen, kunnen we klanten bereiken die op zoek zijn naar een product of service die jij aanlevert.

Wat is SEA?

Search Engine Advertising (SEA) is adverteren op zoekmachines (bvb. Google.be). Deze vorm van zoekmachine-marketing richt zich naar de gesponsorde resultaten in zoekmachines. Hierbij streven we naar een zo hoog mogelijke positie met een zo hoog mogelijk rendement.

  • Enkel adverteren naar de juiste personen
  • Je bepaalt zelf de investering
  • Je betaalt pas wanneer iemand klikt
  • Geen extra kosten, transparante afrekening

Zeker doen voor:

  • Verkoop/Conversies
  • Specifieke zoekopdrachten (long tail keywords)
  • Aanwezigheid bij sterke concurrentie
  • Nabije klanten informeren
  • Tijdelijke Acties, Promoties in kijker plaatsten

Af te raden voor:

  • Awareness campagnes
  • Brede doelgroep bereiken
  • Informatieve campagnes

The Dominance of Google and Facebook in One Chart

Christmas Shopping

  Met het eindejaar in zicht, draaien shops overuren.. zowel online als offline. Een recent artikel van Google geeft ons enkele leuke inzichten rond het mobiel gebruik bij de online én offline shopper. Ik vat dit kort samen voor jullie.