Adverteren in Instagram Stories

Facebook had reeds aangekondigd dat de mogelijkheid om full-screen te adverteren op Instagram eraan kwam. Sinds vorige week is dit officieel mogelijk dankzij Stories op Instagram.

Direct aan de slag: https://www.facebook.com/business/help/1649590841944352/?helpref=hc_fnav
De officiële aankondinging op Instagram Business Blog: https://business.instagram.com/blog/instagram-stories-available-globally/


Instagram Stories?

Binnen de populaire applicatie Instagram, waarbij de gebruikers foto’s en video’s kunnen delen met hun netwerk, is er sinds vorig jaar een nieuwe mogelijkheid: Stories.
Het is een antwoord van Facebook (waarvan Instagram een onderdeel is) op de populariteit van Snapchat.

Bij Instagram Stories vertelt de gebruiker zijn verhaal, de foto’s en video’s blijven 24 uur beschikbaar. Hierdoor kan je als gebruiker nog meer het contact met je volgers aangaan. Bedrijven gebruiken dit ook om een verhaal (Stories dus) te brengen door opeenvolgende video’s en foto’s te posten.

Sinds vorige week, zullen de gebruikers ook betaalde advertenties tussen de verhalen zien verschijnen.

Wat kan ik hiermee doen?

Aangezien deze stories op het volledige scherm verschijnen, en dus de volledige aandacht van de gebruiker hebben, kan je als bedrijf jouw boodschap nog beter plaatsen.
Opgelet, bekijk zeker onze “beste aanpak” hieronder… de gebruikers van Instagram zijn gewend van leuke beelden te zien die vooral inspirerend, ontdekkend, boeiend werken.

Laat je klanten en potentiële klanten een blik werpen achter de schermen. Meer en meer wenst een moderne consument een relatie aan te gaan met bedrijven.
– laat zien van waar jouw producten komen
– hoe wordt een product in elkaar gezet
– toon hoe een dag eruit ziet als bakker, slager, …

Kort: schrijf een verhaal dat jouw relatie met de klant nog hechter maakt.

De beste aanpak:

1. Raak vertrouwd met Instagram

  • Bouw zeker eerst een strategie uit rond Instagram (een account, beelden, video’s,..)
  • Zorg dat je een gevuld kanaal hebt, experimenteer met Instagram en bouw een eigen stijl uit
  • Kijk wat werkt en bouw stilaan je aantal volgers uit door klanten erop te wijzen dat je ook op Instagram aanwezig bent

2. Maak een verhaal met Instagram Stories

  • Probeer wat te experimenteren met Instagram Stories.
  • Maak er een gewoonte van om jouw klanten dat extraatje te gunnen (blik achter de schermen, hoe maak ik een taart, waar komen mijn producten vandaan,…)

3) Start met adverteren op Instagram

  • Maak eerst gebruik van de standaard advertentiemogelijkheden op Instagram
  • Kijk welke doelgroep het beste reageert, beperk je hierbij in eerste instantie tot mogelijke klanten (regionaal, leeftijd, geslacht, interesses,…)
  • Neem pas nadien de stap naar adverteren op Instagram Stories.

Nood aan een kleine duwtje in de rug?

Neem gerust contact op met ons omtrent:

  • een snelle uitwerking van een contentplan
  • de eerste stappen in gebruik van Facebook en Instagram
  • leren adverteren op Facebook en Instagram
  • opleidingen in sociale media voor KMO’s (wat zijn de opportuniteiten, waar moet ik als KMO voor opletten,…)