Offline shoppers zoeken mobiel

Christmas Shopping

 

Met het eindejaar in zicht, draaien shops overuren.. zowel online als offline.
Een recent artikel van Google geeft ons enkele leuke inzichten rond het mobiel gebruik bij de online én offline shopper.
Ik vat dit kort samen voor jullie.

De eindejaarsshopper houdt alle opties open online.

Ondanks de sterke band met merken en winkels, houden shoppers tijdens het eindejaar alle opties open. Online vertonen zij een heel ander gedrag. 50% van de shoppers geeft aan van andere retailers te kopen. Zéker wanneer zij online opzoekingen gedaan hebben.
76% van de “mobiele” shoppers geeft aan van retailer veranderd te hebben na hun zoekopdracht.

Mobiel is hun inspiratie

Deze supershoppers hangen geen uren meer rond etalages. 64% van de mobiele shoppers gebruikt zoekopdrachten om inspiratie op te doen.
Meer dan de helft ontdekt hierdoor nieuwe merken en producten… alsook nieuwe winkels.

Door-to-store

Ondanks de enorme stijging van het mobiel online kopen, worden mobiele zoekopdrachten gebruikt naar een nabije winkel te gaan.
76% van de mobiele shoppers geeft aan een winkel in de buurt te bezoeken na hun zoekopdrachten. En dit meestal op dezelfde dag!
28% van deze zoekopdrachten resulteert in een aankoop!

Lees gerust het artikel volledig door (in engels), er staan nog enkele mooie inzichten in.

Wat kan jij doen?

Zorg ervoor dat je zichtbaar bent voor deze mobiele supershopper!

  • Aanwezig zijn met gerichte advertenties op zoekmachines
  • Zet die Mobiele Advertenties aan
  • Verhoog je budget in Mobiele Advertenties
  • Ga voor concrete doelstellingen naar traffic en conversie (ook offline!)

Succes met de eindejaar-verkoop!

 

Kurt