U hebt het misschien al gelezen, vanaf 31 januari 2017 is het niet meer mogelijk om Google AdWords ad teksten te schrijven zoals we ze reeds jaren schrijven.
De grootste wijziging in AdWords die rechtstreeks impact heeft op de AdWords-gebruikers: Expanded Text Ads. Wat betekent dit voor uw account en wat kan u doen?

In’t kort

De advertentieteksten die bestaan momenteel uit onderstaande structuur wijzigen:

  • Koptekst: 25 tekens
  • Beschrijvingsregel 1: 35 tekens
  • Beschrijvingsregel 2: 35 tekens

naar

  • 2 Kopteksten: elk maximaal 30 teekens
  • Beschrijvingsregel: maximaal 80 tekens

Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om 2 pad-velden te gebruiken in de zichtbare url.

Wat moet ik doen?

De vraag is eerder: wat kunt u doen?

  • Moet ik mijn hele account herschrijven tegen 31 januari 2017?
    Neen, dat hoeft u niet te doen. Google zorgt er reeds zelf voor dat uw huidige advertentieteksten op een nieuwe manier getoond worden. Test u zelf maar eens op www.google.be.
  • Moet ik mijn teksten dan niet herschrijven?
    Ja en neen.. Persoonlijk stel ik voor om ervan gebruik te maken om uw hele account toch stap voor stap eens een opfrisbeurt te geven. Vele teksten staan vaak al maanden of jaren op eenzelfde manier geschreven. Het kan geen kwaad om deze te verbeteren. Goed werkende teksten kan u nog steeds behouden (zie de link onderaan waarbij Google zelf tips geeft) door Kopieer en Bewerk te selecteren.

Weet dat vanaf 31 januari 2017 u sowieso de expanded text ads (uitgebreide tekstadvertenties) zal moeten gebruiken.
Wanneer u nu reeds nieuwe teksten wenst in te geven, zal AdWords standaard de expanded text ads structuur voorstellen.
Ons advies is om deze dan ook te gebruiken. De nieuwe structuur geeft meer mogelijkheden om uw merk en propositie te beschrijven.

Alle informatie kan u natuurlijk terugvinden om de officiële Google AdWords Help pagina’s:
https://support.google.com/adwords/answer/7048854?hl=nl

Veel succes!